Friday, February 28, 2014

Keistimewaan Shaklee Omega Guard - Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

Assalamualaikum,

Semalam first time dengar ayah kata "EH Betul la ayah dah kurang rasa sakit-sakit lepas makan Shaklee mama kasi tu". Hearing that from ayah IS SOMETHING :O Sebab ayah ni jenis tak layan suplemen-suplemen ni lagi-lagi kalau ubat doktor pon dah cukup banyak kene telan! 

Daily meds ayah ambik memang cukup tangan segenggam! Tengok dia makan pon rasa macam boleh tercekik tekak. Tapi memang perlu makan kannn sebab ada long history of heart attack and asthma. 

Walaupun dah ambik ubat segenggam, ayah masih ada hari-hari yang kurang baik. Batuk yang teruk sampai mengakibatkan sakit pinggang. Dan dengan umur yang meningkat, stress kat office dan bila terperangkap dalam traffic depan pavi yang sesakkk sangat tu, balik rumah mesti makin teruk sakit pinggang. So dalam sebulan tu mesti ada ambik MC beberapa hari. 

Aduhaiii sebaknya hati tengok ayah kita macam tu ;'(


Om putih beraya kat Peghok


Alhamdulillah lepas sebulan mama setia menghulur Omega Guard kat ayah setiap hari, ayah sendiri rasa perbezaannya dan gembira bagitau dia rasa lebih sihat :D Waahhh sedap hati dengar.. Ya Allah syukur atas nikmat kesihatan kau berikan pada ayahku.

Dalam sebulan ni, sehari je ayah ambik medical leave! Itu pon bukan atas sebab kurang sihat, tapi sebab ada follow-up dengan doktor sahaja. Waa Omega Guard memang pawwwer ;)

Saya pon research-research la tentang nutrien dalam Omega Guard ni, iaitu asik lemak Omega 3. Tak syak lagi, omega 3 memang highly recommended by doctors and health experts!

Omega 3 ialah sejenis polyunsaturated fat yang penting. Kita hanya dapat memperolehinya daripada makanan kerana badan kita tidak menghasilkan nutrien ini. Cara yang paling baik untuk memperolehi omega 3 ialah melalui ikan laut dalam yang segar seperti salmon dan sardin. Bukan sardin tin 3 ringgit setengah kat Giant tu yea. Omega 3 juga terdapat dalam biji kacang seperti flaxseed dan walnut, tetapi, omega 3 dari asas tumbuhan tidak boleh bertukar kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan.

Jadi APA YANG ISTIMEWA SANGAT OMEGA GUARD SHAKLEE NI??
  • Omega Guard Shaklee diekstrek dari ikan air laut sejuk seperti (Sardin, Mackerel Herring dan Anchovies)
  • Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan. Malah, mempunyai 3 kali ganda ketumpatan minyak hati ikan
  • Satu-satunya minyak ikan paling tulen di dunia, lengkap dengan 7 asid lemak omega 3 yang semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.
  • Omega Guard dihasilkan menggunakan kaedah Ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini, tetapi kebanyakan minyak ikan yang lain dihasilkan dari kaedah penyulingan tekanan tinggi dimana sesetengah nutrien akan termusnah dan lebih membahayakan, ia tidak akan dapat menapis kandungan logam.
  • Omega Guard melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrek asid lemak Omega 3 yang paling tulen dan semula jadi sementara menyingkirkan bahan berbaya seperti plumbum, merkuri, arsenik dan PCB (polycholirnated bipheyl) iaitu bahan kimia industri yang tersangat toksik.

Adakah anda membeli Omega-3 atau LEMAK IKAN? Perhatikan rajah di atas, kandungan Omega-3 sangat tinggi. Dalam satu sajian Omega Guard sahaja sudah cukup nutrisi DHA & EPA untuk badan. Berhati-hatilah ketika memilih produk kesihatan untuk anda dan keluarga tersayang.


KENAPA SAYA PERLUKAN OMEGA GUARD?



1. Membantu Perkembangan Otak dan Memori. DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Amat penting bagi ibu mengandung, menyusu dan kanak-kanak semasa pembesaran. Mencegah ADHD (attention deficit hyperacitivity disorder).

2. Merendahkan kolestrol. DHA dan EPA di dalam Omega Guard meningkatkan HDL&LDL (Kolestrol baik) dan merendahkan tahap triglycerides(lemak dalam darah).

3. Mengawal Tekanan Darah Normal. Omega Guard mencairkan darah yang terlalu pekat, melincirkan saliran darah lalu melancarkan peredaran darah. Oleh itu, ia efektif untuk merendahkan tekanan darah yang tinggi kepada tekanan darah normal.

4. Mecegah Serangan Jantung. Ujian klinikal membuktikan EPA & DHA membantu mengurangkan faktor serangan jantung seperti kolestrol yang tinggi dan tekanan darah tinggi(as explained above). Ia juga mencegah Arteriosclerosis(pengerasan arteri) dengan memperlahankan pembinaan plak dan darah beku yang boleh mengakibatkan arteri tersumbat.

5. Mengelak Serangan Strok. Dengan mencegah arteri dari tersumbat, ia mengurangkan risiko serangan strok kerana arteri yang tersumbat boleh membawa ke otak.

6. Meningkatkan Sistem Imun. Sistem imun yang baik mengurangkan risikot penyakit SLE, dimana sistem imun kita menyerang dan memusnahkan tisu badan yang sihat.

7. Anti-Radang. Manfaat utama omega-3 ialah mengurangkan keradangan yang boleh mengakibatkan jerawat besar kemerahan dan juga sakit sendi yang disebabkan keradangan tisu badan.

8. Osteoporosis. Omega 3 membantu meningkatkan kalsium dalam badan dan meningkatkan kekuatan tulang

9. Mencegah Penyakit Alzheimer. Kajian menunjukkan mereka yang kekurangan Omega 3 sering dikaitkan dengan masalah ingatan dan dimentia.

10. Memelihara Penglihatan dan Pendengaran. Mereka yang cukup Omega 3 didapati tidak mempunyai risiko penyakit Macular Degeneration iaitu masalah mata yang krikal yang boleh membawa buta.

11. Membantu Masalah Kulit. Pengambilan Omega Guard boleh mengurangkan sensitiviti terhadap UV matahari. Selain itu melicinkan dengan memberi 'glow' pada kulit.

12. Menstabilkan Emosi. Membantu mengawal emosi bagi wanita yang menghadapi PMS, Bipolar Disorder dan mengurangkan tekanan/kemurungan secara khususnya.

13. Menentang Kanser. Kajian menunjukkan pengambilan Omega 3 membantu mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon. Disamping itu membantu pesakit kanser berfungsi dengan lebih efektif.


Boleh double check info Omega 3 disini: Green Med Info

Omega-3 sudah semestinya makanan tambahan yang tidak diragui lagi dan amat penting untuk kesihatan seluruh badan.

Ayah ambik Omega Guard untuk kesihatan jantungnya, mama ambik untuk kesihatan tulang dan pinggang, Haney ambik untuk kesihatan wanita dan of course untuk kulit licin pinkish-pinkish :)

Alhamdulillah kami sekeluarga sangat sesuai dengan Omega Guard ini dan semestinya menambahkan lagi keceriaan hidup bila mendapat nikmat kesihatan dari Yang Maha Besar.

Kesihatan kita tanggungjawab kita. Jika dah sakit teruk bila umur 50 tahun, itu adalah kerana keputusan yang kita buat 5,10 atau 15 tahun lalu. Tanggungjawab kita terhadap diri kita ialah berusaha memelihara kesihatan yang diberikanNYA. Amanah tu ye ;)

Saya doakan kesihatan yang THORBAIK buat anda semua. Thanks for reading!



Ingin mendapatkan suplemen yang sesuai untuk anda, mak ayah, 
suami dan yang tersayang?
Ingin tambah pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?

Hubungi Haney untuk:-

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLE!!

No comments:

Post a Comment